• 09359170850
  • info@riverside.com

10 ترفند برای عادت دادن سگ به خوردن غذای خشک

نویسنده مطلب : مدیر سیستم
1403/6/29
2
+ 0 | - 0

غذای خشک به عنوان یک رژیم غذایی متعادل و کامل برای سگ ‌ها شناخته شده است. این غذا حاوی تمام مواد مغذی ضروری برای حفظ سلامت و شادابی سگ شما است.

با این حال، برخی از سگ‌ ها ممکن است در ابتدا تمایلی به خوردن غذای خشک نشان ندهند. دلایل مختلفی برای این امر وجود دارد که از مهم ترین آنها، طعم و بافت غذا یا عادت‌ های غذایی قبلی می باشند.

با توجه به اهمیت غذای خشک، در ادامه با بیان 10 ترفند موثر، به شما کمک می کنیم تا خوردن غذای خشک را به سگتان آموزش دهید. با استفاده از این ترفندها، می ‌توانید به راحتی سگ خود را به خوردن غذای خشک عادت داده و از مزایای آن بهره ‌مند شوید.

 

چرا عادت دادن سگ به خوردن غذای خشک اهمیت دارد؟

دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. اول از همه، غذای خشک حاوی تمام مواد مغذی ضروری برای سلامت سگ شما است و سگ با خوردن آن، مواد معدنی مورد نیاز بدنش را تامین می کند. همچنین، جویدن غذای خشک به تمیز شدن دندان‌ ها و جلوگیری از تشکیل جرم کمک می‌ کند.

با استفاده از غذای خشک می ‌توانید به راحتی میزان کالری دریافتی سگ را کنترل کرده و از چاقی جلوگیری کنید.

علاوه بر این، غذای خشک به راحتی قابل نگهداری است و به قرار دادن در یخچال هم نیازی ندارد.

 

ترفندهای عادت دادن سگ به خوردن غذای خشک

  1. ترکیب غذای خشک با غذای مورد علاقه سگ

در ابتدا، مقدار کمی از غذای خشک را با غذای مورد علاقه سگ مخلوط کنید و به تدریج، مقدار غذای خشک را افزایش داده و مقدار غذای مورد علاقه را کاهش دهید. این کار باعث می ‌شود سگ شما به تدریج به طعم غذای خشک عادت کند.

 

  1. ترکیب با آب مرغ

از آنجایی که سگ ها به آب مرغ علاقه زیادی دارند، افزودن آب مرغ بدون نمک به غذای خشک می ‌تواند به بهبود طعم غذا کمک کند. از این رو مقداری آب مرغ گرم را بر روی غذای خشک بپاشید تا نرم شود. این روش به خصوص برای توله سگ ‌ها یا سگ ‌هایی که دندان ‌های حساس دارند، مناسب است.

 

ترفندهای عادت دادن سگ به غذای خشک

  1. ترکیب غذا خشک با غذای کنسروی

مخلوط کردن غذای خشک با غذای کنسروی می ‌تواند باعث افزایش رطوبت و طعم غذا شود. برای انجام این کار، به تدریج مقدار غذای کنسروی را کاهش دهید تا سگ شما به طور کامل به غذای خشک عادت کند.

 

  1. ترکیب غذا خشک با شیر یا ماست

جهت عادت دادن سگ به خوردن غذای خشک، می ‌توانید از شیر یا ماست کم چرب هم برای بهبود طعم غذای خشک استفاده کنید. با توجه به حساسیت سگ ها به لاکتوز، حتما از شیرهای بدون لاکتوز یا شیر خشک استفاده نمایید.

 

  1. چند برابر کردن بوی غذای خشک

برای افزایش جذابیت غذای خشک می ‌توانید از تشویقی ‌های معطر استفاده کنید. بدین ترتیب، چند قطعه تشویقی را روی غذای خشک بپاشید تا بوی آن قوی ‌تر شود.

 

  1. گرم کردن غذای خشک

گرم کردن غذای خشک، باعث آزاد شدن عطر و بوی آن شده و اشتهای سگ را تحریک می کند. توجه داشته باشید که غذای خشک را بیش از حد گرم نکنید.

 

  1. زمان ‌بندی وعده ‌های غذایی سگ

سعی کنید وعده ‌های غذایی سگ را در ساعات مشخصی از روز سرو کنید. این کار به ایجاد یک روال منظم کمک کرده و اشتهای سگ را تحریک می ‌کند.

 

  1. دادن غذای خشک به عنوان تشویقی

از تکه ‌های کوچک غذای خشک به عنوان تشویقی در طول آموزش استفاده کنید. با این کار، سگ شما به غذای خشک به عنوان یک پاداش نگاه کرده و به خوردن آن تشویق می شود.

 

  1. استفاده از افزایش دهنده اشتها

در برخی موارد، جهت عادت دادن سگ به خوردن غذای خشک، ممکن است به استفاده از مکمل ‌های افزایش دهنده اشتها نیاز باشد. هر چند، قبل از استفاده از هرگونه مکمل، حتما با دامپزشک مشورت کنید.

 

  1. استفاده از غذای خشک با کیفیت

کیفیت غذای خشک نقش مهمی در پذیرش آن توسط سگ دارد. بنابراین، سعی کنید از غذای خشک با کیفیت بالا و طعم ‌های متنوع استفاده کنید.

 

نکات مهم در آموزش خوردن غذای خشک به سگ

عادت دادن سگ به خوردن غذای خشک ممکن است زمان ‌بر باشد. صبور باشید و به تدریج تغییرات لازم را در رژیم غذایی سگ خود ایجاد کنید.

قبل از ایجاد هرگونه تغییر در رژیم غذایی سگ، حتما با دامپزشک مشورت کنید.

هر سگی نیازهای منحصر به فردی دارد. ممکن است لازم باشد برای یافتن بهترین روش برای عادت دادن سگ خود به خوردن غذای خشک، چندین ترفند را امتحان کنید.

ترفندهای عادت دان سگ به خوردن غذای خشک

خرید غذای خشک باکیفیت

با توجه به لزوم خرید غذای خشک با کیفیت، وب سایت ریور ساید اقدام به فروش غذای خشک سگ کرده است. ما در سایت ریور ساید، طیف گسترده ‌ای از برندها و انواع غذای خشک را با کیفیت بالا و قیمت مناسب ارائه می ‌دهیم. شما می‌ توانید با توجه به نیازهای سگ خود، بهترین غذای خشک را از این سایت انتخاب و خریداری نمایید.

پاسخ به سوالات متداول درباره عادت دادن سگ به خوردن غذای خشک

  • چه مدت طول می ‌کشد تا سگ به غذای خشک عادت کند؟

مدت زمان لازم برای عادت کردن سگ به غذای خشک به عوامل مختلفی مانند سن، نژاد و شخصیت سگ بستگی دارد. در برخی موارد ممکن است چند روز و در برخی موارد چند هفته طول بکشد.

 

  • آیا می ‌توانم غذای خشک را با غذاهای خانگی ترکیب کنم؟

ترکیب غذای خشک با غذاهای خانگی توصیه نمی ‌شود، جرا که تعادل تغذیه سگ بهم می ریزد.

 

  • آیا می ‌توانم به سگ خود غذای خشک خیس شده بدهم؟

خیس کردن غذای خشک  برای برخی از سگ ‌ها جذاب ‌تر می باشد. با این حال، بهتر است به تدریج مقدار آب را کاهش دهید تا سگ به خوردن غذای خشک عادت کند.

 

ترفندهای عادت دادن سگ به خوردن غذای خشک

 

جمع ‌بندی

غذای خشک یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای سگ‌ ها است و می ‌تواند به حفظ سلامت و شادابی آنها کمک کند. هر چند، عادت دادن سگ به خوردن غذای خشک ممکن است در ابتدا چالش برانگیز باشد، اما با استفاده از ترفندهای ذکر شده، می‌ توانید به راحتی این کار را انجام دهید.

 

شاید به این محصولات علاقه مند باشید

نظر خود را بیان کنید